To spektakularny sukces - uznani na świecie eksperci w dziedzinie designu docenili współpracę miasta z agencją reklamową Opus B, która opracowała projekt systemu. Prace zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu oceniało jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem, pochodzących z 11 krajów.

– Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne. - Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata – zaznacza Kantor.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa został oparty na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy. Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji.

WIĘCEJ