W zabytkowym Zakładzie Uzdatniania Wody na Bielanach w Krakowie już po raz szósty wręczono Kryształy PR-u – nagrody za najlepsze kampanie promocyjne w samorządzie i administracji państwowej. Gala Kryształy PR-u odbyła się w ramach XIV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, która organizowana jest przez Grupę PRC oraz Miasto Kraków.

W tym roku na konkurs przesłanych zostało niemal 200 zgłoszeń, których poziom był bardzo wyrównany. – Doświadczenie zdobywane przez samorządy, ich kreatywność w podejściu do podejmowanych tematów i coraz większa dbałość o całokształt wykonania sprawiają, że obrady Jury są coraz trudniejsze. W tym roku dało się odczuć niezwykle wysoki poziom nadesłanych prac, które z edycji na edycję stają się coraz lepsze – podkreślał jeden z przedstawicieli jury Sebastian Chachołek – Prezes Zarządu Grupy PRC, komentator i ekspert z zakresu PR, doradca i konsultant z zakresu marketingu politycznego. W każdej z kategorii przyznawana jest nagroda główna oraz 4 wyróżnienia.

W kategorii najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych wyróżnienia trafiły do Gminy Śrem, Urzędu Miasta Legionowo – Gmina Miejska Legionowo, Urzędu Miasta Krakowa, Urzędu Miasta Tarnowa. Nagroda Grand Prix trafiła do Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

- Wszystkie kanały social media prowadzone są w sposób spójny i skoncentrowany wokół głównego hasła „lubię tu być!”, co składa się na całościowy, pozytywny wizerunek. Na uwagę zasługują profesjonalne zdjęcia i dobrze przygotowane kreacje graficzne – tłumaczył prof. dr hab. Sławomir Smyczek, przewodniczący Jury Kryształów PR-u, Prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

W kategorii najlepszy film promocyjny wyróżniono Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój, Gminę Miejską Rumia, Województwo Kujawsko-Pomorskie. Nagrodę Grand Prix zdobyły ex aequo Województwo Małopolskie oraz Urząd Miasta Katowice. Film promujący miasto Katowice w nieszablonowy sposób ukazuje najładniejsze miejsca Katowic. Doskonały montaż i zapierające dech w piersiach ujęcia spowodowały, że film jest na bardzo wysokim poziomie i zasłużył na nagrodę.

W kategorii najlepsza promocja projektów unijnych wyróżnienia otrzymało Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie. Nagrodę Grand Prix w tej kategorii otrzymał Urząd Miasta Kutno za projekt „Kutno-miasto róż”.

W kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna wyróżniono Gminę Wisła, Urząd Miejski w Wiśle, Gminę Miejską Rumia oraz Urząd Miasta Kutno. Nagroda Grand Prix ex aequo trafiła do rąk przedstawicieli Urzędu Miasta Legnicy i Urzędu Miasta Tychy.

Wyróżnienie w kategorii najlepsze gazety miejskie i biuletyny wyróżniono: Urząd Miasta Zgierz, Gminę Miasto Tomaszów Mazowiecki, Urząd Miasta Jastrzębie Zdrój. Nagrodę Grand Prix otrzymał Urząd Miasta Częstochowy i KZB Legionowo Sp. z o.o.

W ostatniej z kategorii – Najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej wyróżnione zostały: Agencja Rozwoju Miasta S.A. w Krakowie, Przedsiębiorstwo Wodociągowe – Kanalizacyjne „Legionowo” w Legionowie, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Krakowie, Master – Odpady i Energia Sp. z o.o. Grand Prix w tym roku powędrowało do Kopalnia Kultury w Czeladzi.

PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to najstarsza konferencja w Polsce z obszaru public relations dedykowana przedstawicielom jednostek terytorialnych i samorządowych. Odbywa się ona nieprzerwanie od 2004 r. Przez kilkanaście edycji wzięło w niej udział kilka tysięcy uczestników – prezydentów, burmistrzów, wójtów, rzeczników prasowych i osób odpowiedzialnych za promocję i marketing w samorządzie i administracji publicznej. W tym roku gośćmi specjalnymi konferencji byli Jonny Daniels oraz Maciej Orłoś.

WIĘCEJ