W minioną sobotę odbyła się druga edycja „Mlecznej gali”, spotkania na które dzieci narodzone od kwietnia do sierpnia 2017 roku i ich rodziców zaprosił prezydent miasta, Jarosław Górczyński. Na galę przybyło ponad 70 rodzin.

Były wyprawki od prezydenta Ostrowca Świętokrzyskiego, konsultacje lekarskie, dyplomy dla rodziców, mnóstwo uśmiechu i radości, a psycholog Maria Rotkiel podzieliła się z rodzicami wskazówkami na temat tego, jak wychować szczęśliwe dziecko. Hala Centrum Kształcenia Ustawicznego była wypełniona po brzegi. Maluchy wykazywały się dużą cierpliwością, ich starsze rodzeństwo bawiło się pod okiem animatorów, a rodzice wymieniali poglądy na temat opieki nad maluchami.
– Te małe dzieci, które dzisiaj przybyły na galę ze swoimi rodzicami, niebawem urosną i będą decydować o przyszłości naszego miasta – mówi prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego, Jarosław Górczyński.- Bardzo mi zależy na tym, żeby dzieci kształciły się w dobrych szkołach, żeby już w dorosłym życiu stopniowo przejmowały sfery życia kulturalnego i gospodarczego. Jest mi niezwykle miło, że tyle osób odpowiedziało na nasze zaproszenie. Narodziny dziecka to ogromne wydarzenie w życiu każdej rodziny. Ostrowieckie rodziny muszą mieć odpowiednie zaplecze. Stabilności zatrudnienia, możliwość funkcjonowania w odpowiednich warunkach, bezpieczeństwo. I to jest najważniejsze. Ważne jest to, żeby pokolenie, które kiedyś przejmie stery miało dobre warunki do rozwoju. Dlatego też między innymi budujemy otwarte baseny na „Rawszczyźnie”, Ostrowiecki Browar Kultury, dbamy o oświatę. Takie zaplecze jest istotne dla dobrego rozwoju dzieci.

„Mleczna Gala” to cykliczna akcja zainicjowana przez prezydenta miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, która ma na celu wspieranie polityki prorodzinnej oraz budowanie od najmłodszych lat poczucia przywiązania do Ostrowca Świętokrzyskiego.
- Zabiegamy w szczególności o pozyskanie młodych mieszkańców w wieku produkcyjnym, którzy zwiążą się z naszym miastem na stałe. To do nich kierujemy event pn. „Mleczna Gala” – wyjaśnia prezydent Jarosław Górczyński. - Ta kampania promocyjna skierowana jest do młodych rodziców i ich dzieci. Wierzę, że takie wydarzenia pozwolą na zbudowanie silnych więzi emocjonalnych, które przyczynią się do pozostania w naszym mieście, a tym samym podjęcia tu edukacji, pracy, założenia rodziny oraz biznesów.

Pierwsza tura eventu zorganizowana w maju br. – dla dzieci urodzonych od grudnia 2016 roku do marca 2017 roku odebrana została bardzo pozytywnie przez jego uczestników, pozostawiając po sobie wiele miłych wspomnień i wrażeń.